torsdag 23 juli 2009

Ernst+Cicci= GOTT!

Förra veckan laga Ernst något smaskigt som potatissallad med västerbotten ost! Mums! Idag gjorde jag min egna variant och det vart smaskens.

Tag:
färskpotatis
gräslök
dill
sockerärtor
rödlök
citronsaft
olivolja
1 påse riven Västerbottenost
flingsalt
svartpeppar från kvarn

Blanda ihop ALLT när potatisen är varm och ät den ljummen. Till detta serverade jag idag varmrökt lax, dijonsås (dvs cremefraich+dijonsenap+s&p) och ett glas vitt. Hemma hos oss serverar vi sommarmaten i oranga tupperware skålar som jag fick som värdinnegåva i vinter och i inköpet från Karlstad i måndags dvs min oranga "Margrethe-skål" med tillhörande slev. Vi kan säga som så... det är mycket orange i familjen "J´s" kök.

ps denna potatissallad och en västerbottenpaj är nog smaskens till årets kräftskiva!

2 kommentarer:

  1. mmm va gôtt, tänk vad du hinner med mycket!
    /kramar Bibs

    SvaraRadera
  2. Dä samma dä samma, du hinner att mö du å. :) Vi hinner ALLT utom å ses, tänk vilken tur att "cyberrymden" finns här för oss. ;)

    SvaraRadera