onsdag 2 december 2009

En snabbis...

Tiden räcker inte till!!! Kvällarna är sena varje dag på bygget, orken att lägga in nya bilder när klockan är midnatt får vänta tills en annan dag, men Ni får hålla ut... Men jag kan berätta vad som händer.
  • snickarna gör sista rycket vad det verkar!
    • golv i sovrum inlagt, vilken tur vi hade att de var så snälla och gjorde det, fint
    • dörren i sovrummet inne, vart "lite" fel och en annan dörr än vad som var tänkt i tanken
    • klart runt/ i fönstret och tak- & golvlist i sovrum, nu blir det till att tapetsera klart under helgen, fint
    • köket klart förutom bänkskivor och kakel, underbart härligt! sen är det klart att andra hälften av köket lär dröja sisådär till typ nu nästa år. =)
    • fönstren ner blir nog klara idag och även alla lister, bra så mammaMålare har något att sysselsätta sig med
    • själv spacklar jag, försöker lära mig men... hoppas att det blir ok
    • ska tapetsera i köket under helgen
    • O drar trådar i köket och jag hoppas han får till det i källaren med allt som ska vara i taket där, av detta fattar jag INGET.
Vi tror minsann att i hinner in till jul!!!!!!!!!!!!

Nu ska jag rasta klart, fotöljen, en kopp kaffe och "Sunnenytt" väntar.

3 kommentarer:

  1. Åh, så roligt! Man blir så himla nyfiken! Kram

    SvaraRadera
  2. Klart att ni hinner bli klara till jul...
    Ni sliter ju hela tiden och är så duktiga...
    Jag är helt övertygad om att julen kommer att firas i nya huset.
    kram

    SvaraRadera
  3. Oj oj vad det låter spännande men slitsamt.... Hoppas att ni får vila under julen!

    Kram

    SvaraRadera