söndag 2 maj 2010

Elverkstan...

... tack för de visa orden Ni gav oss igår och för presenten!
Ni förstår kära läsare att igår var vi på 50-årsfest och även vi blev firade.
Olles arbetskamrater var så snälla så de gav oss mig några visdomsord på vägen...

Fräscha upp dig. Vila 15 minuter så att du ser fräsch ut när du tar emot din man. Förbättra din make-up och sätt upp håret med ett band.

Låt kvällen bli hans. Klaga inte om han kommer hem sent. Försök istället förstå vilket pressat tidsschema han har.

Gör det bekvämt. Låt han sjunka ner i en skön fåtölj eller lägga sig i sovrummet. Ha en kall eller varm drink redo, rätta till hans kudde och erbjud dig att ta av honom skorna. Prata med mjuk och behaglig röst.

Var inte frågvis. Ställ inga frågor om vad han har gjort under dagen. Kom ihåg att han är husets herre och att han alltid gör sitt bästa för att vara rättvis och ärlig. Du har ingen rätt att ifrågasätta honom.

källa: Amerikansk hushållsbok från 60-talet.

Jag svarar:
"Lilla O" får sätt upp ett hår-band så inte håret faller ner i ögonen på han.

Hem sent!?! O???

Jag har redan lagt mig...

Jag ifrågasätta? Vad har Ni för bild av mig? Timid är mitt mellannamn och jag är drottningen här hemma!

 & "lilla O"

4 kommentarer:

  1. Tillåt mig småle! Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Le sö mö du vill du! =)

    SvaraRadera
  3. OJ OJ OJ!!!!! Inte ETT av dessa visdomsord kommer nog infinna sig i Bäcken tror jag,,,, och jag känner fru Jonsson "ganska väl",,,,, KRAMAR till ER båda!!!

    SvaraRadera