tisdag 6 juli 2010

Värsta dagen på bygget...

...var IDAG! Puh säger jag bara. Idag har det hänt grejer... ALLT från rivna tak, borttagning av fönster, eldragning, fjärrvärme grävare på visit, arkitekten titta förbi, rörmokaren var här en snabbis, lyftkran som lyfte upp tegel på taket och mycket mer!!! VAD var då kvar till mig när jag kom hem från jobbet??? STÄDNING. Gissa om det var ett fint dammlager i HELA huset... Jobbigt, jobbigt då "gravid krafterna" tar ut sin rätt, dammallergin sin, tur inte värmen infann sig idag iallafall. Men nu är det hyfsat rent, och jag hoppas innerligt att jag inte behöver städa lika mycket imöra. Snälla...
När jag åkte imorse...
...när jag kom hem, längst bort skymtar nya ingången...
...när jag städat och hängt upp en snygg "gardin".
Innanför detta "hål" har all el blivit dragen idag.
Här ligger tegelpannor på lut och väntar på att bli utplacerade.
En liten stund satt jag här...
...öppet ända upp i nock.

TACK mimma för leverans av kvällsmaten till din utslitna lillasyster.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar