söndag 17 maj 2009

Ut med det gamla...

...och in med det nya!
När vi hade containern förra helgen så åkte även det befintliga köket ut! Kvar finns nu endast diskbänk och spis. Väntan på nytt kök kommer bli lång... men till jul kanske...

I mitt kök under ett av fönstren ska jag ha en sådan här bänk:

Får att nå upp till översta hyllan i köksskåpen så kommer behov av en pall finnas, denna var fin men undra vart den kommer ifrån... "Ingvar" har en snarlik så det får kanske bli en därifrån.

Har även en önskan om några lampor som O ska tillverka åt mig men jag hittar inte det rivjärn jag vill ha som stomme, när jag letat klart så ska jag visa Er hur det är tänkt.


bilder från "Allt i hemmet"

1 kommentar:

  1. Gud, har inte varit i huset sen farfar dog. Har spenderat så mycket tid i Huset vid bäcken, alla somrar och jag blir lite ledsen när jag tänker på hur sista besökte i huset blev, men samtidigt känns det så skönt att det är ni som tar efter huset. Då finns det anledning till att komma tillbaka och att minnet av farfar och farmor finns kvar. Inredningstokig som jag är så väntar jag spänt på att det ska uppdateras nyheter om huset nu! Nyfiken! Nu ligger ni i min favoriter lista, så nu har jag grym koll på er :)
    Ni kan ha koll på mig via min blogg; www.elinomi.blogg.se

    Även om det kanske inte är allt för stimulerande läsning för er, men när jag kommer ut på äventyr i höst kanske :D

    KRAM ELIN!

    SvaraRadera