torsdag 4 juni 2009

Chokladmazariner med espressoglasyr!

Detta serveras imöra kl 9,30 på jobbet för Er som är sugna, hämtat ur systrarna Eisenmans "Sommarens söta"

Fredagsmys mä anner ord! Dagen då vi sjunger om alla bagarbarn och utbrister i ett hejdundrande: "Åh spooooortkeps!!!" Tack "Steffeponken" för den traditionen!

Äntligen kom mina mazarinformar från Öjenäs loppis till användning!
Åh skjuts med dem i ugnen... fast först lite fyllning i.
Voila! Å där kom Beach 2009 ännu ett steg längre bort...

8 kommentarer:

  1. Mums filibabba!!!!! Oj oj kanske får rensa undan lite mer kläder i garderoben?? måste ju även se till att klänningen går igen framåt sommaren... ser mumsigt ut o om några timmar får jag ju smaka dessa godbitar!!
    Kram Ida

    SvaraRadera
  2. Meeeen Guuuud så gott det ser ut. Jag som är matmissbrukare borde inte ens titta på bilderna. Jag har faktiskt blivit MYCKET sämre på att baka nu för tiden. Det blir liksom aldrig av, konstigt?
    Skulle behöva hyra en granne eller nått som vill baka åt mig, tänk så gott det är med färskt bröd!
    //Anna

    SvaraRadera
  3. Ida: jaru höss skare gå??? :)

    Anna: å bak dä går i perioder, i vinter bak vi småkaker, nu äre saker tu boka "Sommarens söta" som gäller, te vecka ska vi bak nö som O kan ta mä te farbrödera på arbet. :)de kommer nog knappast tro att han gjort dä själv, men han vill så ja ska väl hjälp han.

    SvaraRadera
  4. Sitter framför datorn med en kopp kaffe och tittar in på denna trevliga sida.Plötsligt så börjar de vätska sig i munnen. Åååå,vilka mazariner. Jag kan tänka mig att de är lika goda som allt annat som du gör. Vad hittar jag i mitt skafferi, jo några kex som har legat ett tag. Har nu bestämt mig för att gå iväg och handla. Kramis från Gbg.

    SvaraRadera
  5. åååååååå så goda de va...mums så smälte re i munnen. Detta kommer jag att sakna. Alla mysiga fredagar me nybakat/(nyköpt) =) nu får man rikta in sig på beach 2010 iställe. Det är svårt att tacka NEJ till fredagsmyset på Hasselbol.åååååååååååååååå sportkeps!!!!
    /lollipopp ;-)

    SvaraRadera
  6. Lilla pling... dä va väl int dålet att du fann nögger törr kex å knaper på. :) ska bak nö gött te rä öm du kommer norrut på semetern te sömmern.

    Lollipopp: Tvivlar på att du fixar beach 2010... ;)

    SvaraRadera
  7. Du verkar osäker på vad du ska använda loppisfatet (cocktail) till. Som den godhjärtade person jag är, så kan jag ge dej ett förslag. Kan det vara så att någon, nu i sommar, har födelsedag? Kanske någon som uppnår den underbara siffran 38. PERFEKT PRESENT. Men vad vet jag om det.
    Kram från en hjälpande hand på vägen.

    SvaraRadera
  8. TACK "hjälpande handen" :) ska tänk på dä, men dä kanske kan va så att ja kan få bju på lite grillat i sömmer å då kan ja server maten i detta fat, ska tänka lite... MEN om Ni av en händelse har mer i denna serie så fyller min "O" år inna dig å han önsker sig nog å tocker saker. :)

    SvaraRadera