lördag 30 januari 2010

BERTIL!

Kommer Ni ihåg Bertil, min älskade Berra som hängde med mig i ca 10 år innan pappa tog över allt ansvar över honom. Dvs han förvandlades till familjens verktygslåda, i den kunde man förvara och köra nästan ALLT konstaterade pappa och så gled han omkring i den så där lagom "gubbig". =)

Iallafall under veckan har Bertil gjort sin sista tur till Munkfors och nu är han ett minne blott. Minnen har jag många av Bertil. Hur han kom in i mitt liv tex: Det var såhär: jag hade en vit saab 99 vid namn Berta, blott 19 år gammal gjorde jag skrot av henne just vid den här tidpunkten på året, jag var på väg hem från jobbet i Lysvik och i Hästbrôten körde jag av vägen, eller rättare sagt, volta av vägen... allt gick bra med mig men Berta va död. (Kommer Ni ihåg att vi var på "Claes Malmberg" på Selma senare samma kväll, han hade standup där, dä va tider dä!) Jag behövde pga jobb snabbt en ny bil och Bertil fanns i Karlstad. Har Ni några minnen från tiden med Bertil?

4 kommentarer:

  1. Om... Men inte några som lämpar sig i tryck ;)

    SvaraRadera
  2. Ja där har man åkt många fina turer. Han var pålitlig Bertil.
    Du har aldrig varit något sportbilsfantast Cissi, är mer för den säkra modellen. Kram

    SvaraRadera
  3. U: letar i mitt minne...

    B: Å beige 245:a är av den sportigare modellen??? =)som sagt Berra kunde man lita på, i ALLA väder. Värre med den jag har nu som envisas att INTE starta ibland...

    SvaraRadera
  4. Ja du Cicci minnen av Beril finns det många. En å annan vårtur runt halva värmland minns jag att det varit. Å visst kolla man när man kom hem te Bäckgata om Bertil å Cicci va hemma!
    Kram

    SvaraRadera