lördag 23 januari 2010

Borrmaskin & symaskin!

Två användbara maskiner som gått varma här idag. Först borra O upp både det ena å det andra, svärmor skulle komma på besök så han sa: "Ja ä väl tvungen å vis att ja gjort nått". Sen drog han te jobbet. Ensam kvar blev jag med symaskin, dammsugare mor å far som sällskap innan helgens kafferep och middagsgäster anlände. Huset fullt! Pappa borra upp lite saker han med, tack!

Idag sydde jag kuddar av ett av mina favvo tyg. Välkomna att provsitta!

Igår gjorde jag IKEA och Bergvik i min ensamhet, "Ingvar" sålde fina blommor och förstås mycket mer... Det var en trivsam shoppingtur, det är inte helt fel att åka själv. O jobba han så man kan summera som så: En spendera och en försåg familjen med inkomst. Vilken tur att det var jag som drog lotten: spendera! ;)



2 kommentarer: