onsdag 25 augusti 2010

Bort med det gamla och in med det nya!!!

Idag har vi flyttat... till ett annat badrum!
Kvällen ägnades åt diverse uppsättnigar av saker, O jobba och jag satt på en pall. Alldeles perfekt arbetsfördelning, men oerhört jobbigt för någon som vill hjälpa till och "kan själv"!

Sen var det ju det där andra som jag berätta lite om häromdagen... Idag har vi återigen gjort något som vi inte riktigt räknat med... Vi har köpt hus/mark! Eller ruckel, eller torp eller vad vi nu ska säga MEN det bästa med detta är att nu har vi vattenbrunnen på VÅR mark, ingen kan komma och säga att de ska åka över VÅR gård. Om vädret tillåter imorgon ska jag gå upp och ta en bild så får Ni se. Snickarna kan redan se pappa leda nästa års projekt där uppe... Men de får se sig i stjärnorna efter det, pappa ska få bli LEDIG!!! Eller...

2 kommentarer:

  1. Ser att ni kaklat in fönstren i badrummet. Har haft jättebeslutångest om vi ska göra det eller ej. MEN det ser ju inte så tokigt ut faktiskt. Så blir det några mindre föstersmyg och lister som sambon slipper måla också :) Men har ni en sån där list eller är det bara fog i skarven?

    Mycket det blir gjort hos er, avis ;) Men nu hoppas jag att det sätter fart hemma. Det händer ju mycket eg med tanke på att vi gör mycket själv men man ser inte det på samma vis!

    Hoppas du blir bättre snart!

    Jessica

    SvaraRadera
  2. hej du! Med många gubbar på plats då går det framåt. Ni gör ju mycket själva å då tar det ju mer tid. Det är lister i plast, finns i "stål" oxå men vi valde plast. Man sätter så i alla ytterhörn enligt murarn. Jag är nöjd! Å som sagt då slipper ju den som målar måla, i mitt fall mamma. =) Bättre blirjag nog om sisådär en månad... men man kna ha lite ont när det bara är de sista veckorna, det finns de som har det värre, dä finns dä alltid. Lycka te!

    SvaraRadera