onsdag 26 augusti 2009

Regn, regn, regn...

...å skit på tv! Vad göra??? Slog till och baka några muffins i dag.
Anledning till detta var mina nya fina formar...
Äpplemuffins, 6 st:

  • smält 125 gr smör, blanda i 2 dl mjölk, låt svalna
  • vispa 1 ägg och 2 dl socker
  • blanda 4 dl mjöl och 2 tsk bakpulver
  • blanda samman allt
  • fyll formarna nästan ända upp till kanten.

Fyllning:

  • 75 gr riven mandelmassa
  • 1 äpple
  • lägg fyllningen ovanpå, tryck ner tunnskivade äppklyftorna i smeten.
  • strö råsocker ovanpå
  • eller fyll med annat valfritt...

formar och recept från www.kalasformar.se

Nästa gång blir det fetaostmuffins.

2 kommentarer:

  1. Hallå där!
    Det går sakta men säkert med körkortet.. blir eventuellt i slutet av September, beror helt på hur det blir med jobb för mig nu :)
    Vill gärna hälsa på er snart, nyfiken på huset .. och några äppelmuffins hade inte suttit fel heller :P

    Jag har försökt söka på både dig och Olle på Facebook nu, men hittar inte er, konstigt!
    Om du vill kan du testa att söka på mig igen, men på min mail: elin_jonssonx@hotmail.com

    Kraaamar Elin

    SvaraRadera
  2. Facebook ä itna för farbror O dä. Där kan man int installera saker eller shoppa. :) I huset finns ännu inget att se, tyvärr... Förutom farbrors saker då men de har du väl sett förr. :)

    SvaraRadera