onsdag 16 juni 2010

Fönster reglar å massa annat!

Idag har det kommit reglar i fönstren, man kan ana resultatet...
Å sen mycket som jag inte sett, vet eller har en aning om.
framsidan ovan och baksidan nedan
"Knoll & Tott" diskuterar... Ja VAD?

I övrigt har dagen innehållit beslut som:
Inget tak över altanen pga att O inte kommer kunna stå rak där... Så nu blir det markis...
Altan räcke? Nu blir det till att spana! Tjock-tunn-tjock?
Beställning av kakel & klinker, hoppas ALLT finns och kommer när det ska
105 kvm ekgolv inhandlat
ALLA tapeter uträknade, ska beställas
Kontainer måste beställas, gamla taket måste av
Över hallen rensas (helgen räddad)
Matkällaren tömmas på "rammel" (helgen räddad)
Trappan inne... Ek steg och vita vagnstycken... (Många nya ord att lära och förstå)
Brädfodringen, 4-tum, 6-tum (å så va dä nögger fler tömmer...)
Foder kring fönstren, endast ovan och nedan, lister... Ja ja dä blir nog bra!
Å imöra ska innedörrarna anlända till byn... hmm... återstår att se
Banken ska få besök av oss
Toaletter ska köpas, kolla leverans på resterande badrums möbler
Golv till övre hall köpas, samma som i sovrummet.

4 kommentarer:

  1. Ser bra ut, cicci! :D
    Nu fick jag ett smatal från far och mor för tre timmar sedan. De var jetlaggade efter att ha varit vaknade i över 23 timmar, men nu är de här, så nu ska vi shoppa loss, pappsen och jag!

    SvaraRadera
  2. Shop til you drop! Njut av Era dagar tillsammans! KRAM!

    SvaraRadera
  3. Oj oj vad ni är duktiga! HUR orkar ni ta alla beslut ;)? Jag får beslutångest och bara velar jag, en kurs hos dig kanske ;)
    Jessica

    SvaraRadera
  4. Ni?!?! Du kan kalla mig DU. =) Man får inte grönne för mö för då går dä runt runt å man blir mer vilsen än innan. Träning å övning. Sen inte ta nått för man tror dä blir bra, man ska ta det man vill för då blir det bra å sen ser man inte vissa saker efter ett tag... Lycka te! Kan hålla en endagskurs för dig så ä du full lärd sen! =)

    SvaraRadera