måndag 28 juni 2010

Sommarsallad!

Ni som känner oss vet att maten är en ständig diskussionsfråga här hemma, å nu vet resten av Er det oxå. När jag innan midsommar var "lite gresk" så fråga jag O: Vad ska vi äta i midsommar? Svaret blev: Sill naturligvis, nubberöra, och så sommarsallad! Hmm tänkte jag... HUR ska han få till det här. Men viss lärdom har han tatt till sig så han leta upp ett recept och idag tillaga vi vår variant på just sommarsallad med hjälp av min gamla kokbok från gymnasietiden, för övrigt den kokbok jag använder mest, "Vår kokbok".
Så sedär!

Dagen i övrigt har innehållit arbete för min del, sömn för O som jobbat inatt, jag har beställt alla tapeter, hämtat hem färg och spackel, beställt en fotölj till tv-rummet, blev inte den jag tänkte från början men föll för denna impuls så på 2 minuter var jag en fotölj rikare. En ny matta till tv-rummet slank med oxå. O var och hämta sista handfatet så nu har allt möblemang till toaletterna kommit. Allt kakel utom ett var även det levererat men i slutet på veckan kommer den röda väggen till byn. När jag kom hem så var snickarna fortfarande kvar... 12 timmar för dem idag. Imorgon kommer rörmokaren och lägger golvvärme i badrummet uppe samt säkert mycket mer...

 & Olle

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar