onsdag 16 juni 2010

Uppe mä tuppen!

Kl 06.00 var det dags att gå upp å öppna dörrar för snickar M för då börja hans dag. Hammarslagen ljöd över Bäcken och en stund senare var det dubbelt upp då bägge M´en var på plats.

Själv satte jag en bulldeg så te möras kaffet var det nybakat!

Dagen i övrigt ägnas av mig åt att rensa ut hallen uppe för där ska göras takkupa. Typ till veckan! Ingen plats till förvaring har jag så det blir till att stuva ihop det bra, täcka och köra en del saker till mor & far. Puh. Matkällaren ska oxå tömmas så saker jag sparat där "ifallatt..." åker nu till tippen. ÄNTLIGEN några turer till tippen, NOT! Vart det som ska sparas ska förvaras vet jag ej... dä ä trångt.


2 kommentarer:

  1. Öjöj ser ut å va goa buller!

    Kram Marianne

    SvaraRadera
  2. Öm du meddeler din fika ankomst i ti sö hinner ja bak ny för dessa ä bort redan... =)

    SvaraRadera